image

انواع فروشگاه اینترنتی چیست ؟

  • 1403/10/05
  • بازدید: 5
  • 0

انواع فروشگاه اینترنتی

انواع وب‌سایت‌، اپلیکیشن‌ و به شکل کلی رسانه‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها فروش اینترنتی انجام داد به 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

وب‌سایت شخصی (یک فروشنده)

یک فروشگاه اینترنتی شخصی، وب‌سایتی است که صرفاً محصولاتی که به یک شخص یا کسب‌وکار مشخص تعلق دارد را می‌فروشد. اغلب فروشگاه‌های اینترنتی در این دسته قرار می‌گیرند. برای مثال فروشگاه اینترنتی آدیداس صرفاً محصولات مربوط به برند آدیداس را می‌فروشد. فرقی نمی‌کند کسب‌وکار کوچک یا بزرگی داشته باشید، فروش اینترنتی راهکاری در دسترس و بدون نیاز به تخصص فنی زیاد، برای همه کسب‌وکارها در هر سطح و اندازه‌ای است.

خرده‌فروشی‌های آنلاین (مارکت پلیس‌ها)

ماهیت وب سایت‌های خرده‌فروشی آنلاین که به آنها مارکت پلیس نیز گفته می‌شود، این است که محصولات فروشنده‌های مجزا و متنوع را در یک وب‌سایت مشخص می‌فروشند. این خرده‌فروش‌ها تنها روی اینکه کدام فروشنده را وارد چرخه کنند، نظارت می‌کنند. همچنین اغلب این خرده‌فروش‌ها روی عکس محصولات و شرح ویژگی‌های محصول نیز نظارت دقیقی دارند. در میان خرده‌فروشی‌های اینترنتی در دنیا به شرکت آمازون و در ایران به دیجی کالا می‌توان اشاره کرد.

بازار (فروشنده‌های متنوع)

فروشگاه‌های اینترنتی مثل Etsy و eBay وجود دارند که صرفاً روی محصولات قابل‌ارائه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند؛ در غیر این صورت، فروشندگان اختیار و آزادی عمل کاملی خواهند داشت.

در هر یک از انواع فروشگاه‌های اینترنتی، استراتژی‌های مشابهی برای فروش می‌توان در نظر گرفت، همچنین به نظر می‌رسد؛ روش‌های بازاریابی دیجیتال برای توسعه مشتریان جدید اغلب هدفمندتر و دارای خروجی بهتری است.